Tartósan jóban lenni tudni kell!
Rögzítés dáruma: 2024.04.23.
Ebben a podcast epizódban Agárdi Györgyivel, az Allianz CIo-jával és Mester Sándorral beszélgettünk arról, hogy hogyan lehet hosszú távon fenntartani a jó viszonyt a megrendelő és a szállító között.
Résztvevők
Mester Sándor - Moderátor | |
Agárdi Györgyi - Allianz CIO | |
Tresch András - Quattrosoft ügyvezető |
Összefoglaló
Rendkívül érdekes beszélgetésben vettem részt nemrégiben a magyarországi vezető informatikusok szövetségének podcast sorozatában. A házigazda Mester Sándor volt, vendégünk pedig Nagyné Agárdi Györgyi, az Allianz Hungária ZRt. leköszönő CIO-ja. Különösen aktuálissá tette a beszélgetést, hogy Györgyi éppen visszavonulása előtt 6 nappal ült le velünk beszélgetni.
Kapcsolatunk kezdetei - Hogyan kezdődött?
A beszélgetés a hosszútávú ügyfél-szolgáltató partneri kapcsolatról szólt, amelynek titkait próbáltuk feltárni. Mint kiderült, az Allianz és a Quattrosoft együttműködése már közel 20 évre nyúlik vissza. Érdekes módon a történet nem is az Allianznál kezdődött, hanem Györgyi korábbi munkahelyén, ahol először találkoztunk és együtt dolgoztunk egy projekten. Amikor Györgyi 2009-ben átkerült az Allianzhoz, a mi megoldásunkat is magával vitte.
Az Allianznál az első munkánk egy pilot projekt volt, ami a panaszkezelés területét érintette, és ami rendkívül gyorsan lezajlott. Ez kitűnő belépési pont volt, hiszen mindkét fél megismerte a másikat, a rendszer lehetőségeit és az üzleti területi igényeket. Ahogy Györgyi fogalmazott: "gyakorlatilag kockás papíron kellett csinálnunk valamit ahhoz, hogy megfeleljünk a törvénynek".
A sikeres pilot után folyamatosan bővült az együttműködés, újabb területek kerültek bevonásra, mint a beszerzés, állománykezelés és értékesítés támogatás. Mindig kis lépésekben haladtunk, ami lehetővé tette a megfelelő ütemezést és erőforrás-allokációt.
A projektmenedzsment filozófia - Miért működött jól?
Mindketten egyetértettünk abban, hogy a sikeres együttműködés egyik kulcsa a kisebb projektekre bontás volt. Ahogy Györgyi fogalmazta: "nem szeretem a nagy projekteket, mert ez mindíg neverending story". A legnagyobb projektünk is csak 6-7 hónapig tartott, és ez az időtartam megfelelőnek bizonyult ahhoz, hogy a követelmények ne "másszanak el" az eredeti elképzelésektől.
Ezt a típusú projektmenedzsmentet folyamatosan alkalmaztuk az elmúlt évek során, és a technológiaváltásokat is így tudtuk hatékonyan kezelni. Mindíg konkrét eredményre törekedtünk, ami sikerélményt adott mind a csapatoknak, mind a partnereknek.
Az együttműködés eredményei - Mit értünk el?
Györgyi elmondta, hogy az Allianz technológiai szempontból kiemelkedően jól áll a biztosítási szektorban, mind a rendszerek automatizáltsága, mind az integráltság szintjén. Ebben a mi megoldásaink is fontos szerepet játszanak.
Amikor Györgyi az Allianzhoz érkezett, a vállalatnál körülbelül 5000 alkalmazott dolgozott, ma pedig kevesebb, mint 1000. Ez jelentős hatékonyságnövekedést mutat, amihez a BürOffice is nagymértékben hozzájárult. Például az őszi kötelező biztosítási kampányok során korábban rengeteg külső munkaerőt kellett felvenni három hónapra, de a digitalizáció és automatizáció révén ez már nem szükséges, helyettük robotokat állítanak be a feldolgozásra.
A legnagyobb sikereink
A Quattrosoft szempontjából a legnagyobb siker talán az új webes felület bevezetése volt. Ahogy fogalmaztam a beszélgetésben: "itt több 1000 felhasználóról beszélünk egy webes felületen", és "ezt eléggé kevesen csinálják utánunk". Ez a megoldás nagy hatással volt a felhasználói élményre.
Györgyi a kár projekt sikerét emelte ki, ahol a portfólió kezelővel a BürOffice működését. Ez jelentős előrelépés volt a korábbi, önállóan működő rendszerhez képest. Ez a modell azóta is működik.
Fontos megemlíteni, hogy az Allianz nagy figyelmet fordít az ügyfélélményre is. Az évek során a felületek egyre felhasználóbarátabbá váltak, a mai design pedig már világszerte egységes, és mint Györgyi fogalmazott, "egy kicsit ilyen megnyugtató a felület azzal szemben, amikor egy nagyon markáns és harsány színeket használsz".
Kihívások és nehézségek a kapcsolatban
Természetesen egy 15 éves kapcsolatban voltak mélypontok is. Főleg a szerződések megújításakor adódtak "kőkemény, vérre menő hitviták", ahogy Györgyi fogalmazott. De mindig sikerült túllendülnünk ezeken, mert mindkét félnek érdeke volt a jó együttműködés fenntartása.
A viták általában a szabályozói környezettel, például GDPR-ral kapcsolatos követelményekből adódtak. Az Allianz, mint pénzügyi intézmény szigorú szabályoknak kell megfeleljen, és ezek a követelmények kiterjednek a beszállítói láncra is. Ez időnként feszültséget okozott, de mindig sikerült megegyezésre jutnunk.
Az árazás természetesen szintén alku tárgya volt, különösen az utóbbi 2-3 év 35%-ot meghaladó inflációja miatt, de ezekben is mindig találtunk közös nevezőt. A lényeg, ahogy fogalmaztam: "ne legyen örök harag", és "vissza fókuszálunk a szakmára".
A sikeres partneri viszony titkai
A beszélgetés során több tényezőt azonosítottunk, amelyek hozzájárultak a hosszú távú sikeres együttműködéshez:
- Technikai kompatibilitás: Fontos, hogy a technológiák megfelelően működjenek egymással.
- Közös szótár kialakítása: Lényeges, hogy ugyanazt értsük ugyanazon a fogalmon. Ahogy fogalmaztam: "ugyanazt értjük, amit a másik el szeretett volna mondani".
- Megfelelő minőségű szolgáltatás: Mint szolgáltató kulcsfontosságú, hogy stabil, jól működő rendszert biztosítsunk.
- Folyamatos kommunikáció: Györgyi kiemelte, hogy a problémákat azonnal megbeszéljük, rendszeres találkozókat tartunk, és bármilyen probléma esetén azonnal összeülünk.
- Kölcsönös tisztelet: Ahogy Györgyi fogalmazott: "a szakmai viták nem mehetnek egymás tiszteletének rovására".
- Innovációs készség: Mi a méretünkhöz képest jelentős erőforrást fordítunk innovációra, évente 500-1000 napot, volt olyan év, amikor ez 2000 napot is meghaladta. Ezek az újítások a partnereink igényeiből és saját ötleteinkből származnak.
- Partneri viszony: Mindkét fél értéket ad a másiknak, és ezt fontosnak tartjuk elismerni. Ahogy fogalmaztam: "neki szüksége van arra, ami nekünk van, nekünk pedig szükségünk van a bevételre".
Jövőkép - Hogyan tovább?
A beszélgetés végén szó esett Györgyi jövőbeli terveiről. 30 év IT vezetői pálya után visszatér eredeti szakmájához, az oktatáshoz. Szolnokon fog középiskolában tanítani digitális kultúrát, amit izgalmas kihívásnak tart. Ahogy humorosan megfogalmazta: "30 éves kirándulást tettem a való világba, és most visszamegyek tanítani".
A Quattrosoft és az Allianz kapcsolatát illetően bizakodó vagyok. Az új vezető várhatóan folytatja a már kialakított irányvonalat, és a csapatban is vannak visszatérő, tapasztalt kollégák. Györgyi büszke arra, hogy utódját ő nevelte, és mint kiderült, pályafutása során számos jelenlegi IT vezetőt indított el a szakmában.
Összegzés
Ez a 15 éves történet jól példázza, hogy egy ügyfél-szolgáltató kapcsolat akkor lehet igazán sikeres és hosszú távú, ha mindkét fél nyitott a folyamatos kommunikációra, tiszteletben tartja a másik érdekeit, és törekszik a közös fejlődésre. A technológiai fejlesztések mellett legalább olyan fontos a bizalom és a partneri viszony kialakítása.
Az Allianz és a Quattrosoft együttműködése bizonyítja, hogy a magyar piacon is lehet világszínvonalú digitalizációs megoldásokat létrehozni, amelyek jelentősen növelik a vállalati hatékonyságot és javítják az ügyfélélményt. Erre mindkét fél méltán büszke lehet.