Tartósan jóban lenni tudni kell!
Ebben a podcast epizódban Agárdi Györgyivel, az Allianz CIo-jával és Mester Sándorral beszélgettünk arról, hogy hogyan lehet hosszú távon fenntartani a jó viszonyt a megrendelő és a szállító között.
Résztvevők
Mester Sándor - Moderátor | |
Agárdi Györgyi - Allianz CIO | |
Tresch András - Quattrosoft ügyvezető |
Összefoglaló
A kapcsolat kezdete
A beszélgetésből kiderül, hogy Tresch András és Agárdi Györgyi együttműködése közel 20 éve kezdődött. Először Györgyi korábbi munkahelyén találkoztak egy projekt kapcsán, ahol a Quattrosoft BürOffice-t - az ügyfélnél BürOpen néven futott - vezették be a postázó/iktatási területen. Amikor Györgyi 2009-ben az Allianz-hoz került, magával vitte a Quattrosoft megoldását is, de már egy modernizált, nagyobb szabású verziót kerestek.
Az Allianz-nál az első alkalmazási terület a panaszkezelés volt, amit pilotként kezeltek, hogy kipróbálják, hogyan működik a rendszer az új környezetben. Ezt követően gyorsan bővült a felhasználási kör a beszerzéstől az állománykezelésig, majd az értékesítéstámogatás és más területek következtek.
Sikeres projektek és bevezetési stratégia
A részvevők egyetértenek abban, hogy a sikeres kapcsolat egyik kulcsa a lépcsőzetes bevezetés volt:
- Kicsi, jól definiált területtel kezdték
- Rövid, általában 3-6 hónapos projekteket hajtottak végre
- Minden projekt végén konkrét eredményt és sikerélményt tudtak felmutatni
- Fokozatosan terjesztették ki a rendszert újabb területekre
Agárdi Györgyi hangsúlyozza, hogy nem szereti a nagy projekteket, mert azok gyakran "never-ending story"-vá válnak. Ehelyett a nagy programokat is kisebb projektekre bontotta, mert ezek sikerélményt nyújtanak mind a csapatnak, mind a partnernek.
Tresch András szerint a leghosszabb egyedi projektjük az Allianz-szal kb. 6-7 hónapig tartott. Ennél hosszabb projekteknél általában elkezdődnek a viták a szállító és a megrendelő között a változások árairól, határidőiről.
A legsikeresebb projektek
Két különösen sikeres projektet emeltek ki a beszélgetésben:
- A kár projekt: Agárdi Györgyi szerint ez volt a legnagyobb projekt, ahol a Quattrosoft-tal közösen egy integrált vezérlést fejlesztettek le, ami a portfóliókezelőhöz integrálta a büró működését. Hosszú előkészítés és tesztelés jellemezte.
- Az új web frontend bevezetése: Tresch András ezt tekinti a legnagyobb sikernek. Több ezer felhasználó számára készült webes felület, amit kevesen tudnak utánuk csinálni.
Mindkét projektnél hangsúlyozták az integráció fontosságát és a több szereplővel való együttműködés kihívásait.
Nehézségek és megoldásuk
Mindkét fél elismeri, hogy a 15 éves együttműködés során voltak mélypontok és viták. Ezek gyakran a szerződés-megújítások idején csúcsosodtak ki. Agárdi Györgyi szerint ezek általában "vérre menő" viták, de mindig sikerült túllendülni rajtuk, mert mindkét félnek érdeke volt a kapcsolat folytatása.
A viták okai között említik:
- Áregyeztetések, különösen az infláció időszakában
- Megfelelőségi elvárások (GDPR és más szabályozások)
- Technológiai irányok
Tresch András a kapcsolatot a házassághoz hasonlítja, ahol időnként vannak hullámvölgyek, de utána általában "magasabb szintre" kerül a kapcsolat. Mindketten hangsúlyozzák, hogy minden mélypontot követően javulás, fejlődés következett.
A hosszútávú partneri viszony titkai
A beszélgetés során több kulcstényezőt azonosítottak, amelyek elengedhetetlenek a sikeres és tartós ügyfél-szállító kapcsolathoz:
- Technikai összeillés: A technológiák passzoljanak egymáshoz.
- Közös nyelv kialakítása: Fontos, hogy a felek ugyanazt értsék a használt kifejezések alatt.
- Folyamatos minőség: A szállítónak megfelelő minőséget kell biztosítania.
- Korai bevonás: A Quattrosoft már a specifikáció kezdetétől részt vett a folyamatban, nem csak kész specifikációt kapott.
- Gyors reagálás a problémákra: Ha hiba van, azt gyorsan ki kell javítani.
- Kölcsönös tisztelet: A szakmai viták nem mehetnek a tisztelet rovására.
- Intenzív kommunikáció: Rendszeres megbeszélések, problémák azonnali megvitatása.
- Partneri viszony: Egyenlő felek kapcsolata, nem alá-fölérendeltség.
- Innováció mindkét oldalról: Az Allianz és a Quattrosoft is ösztönzi egymást az innovációra.
Tresch András hangsúlyozza, hogy a valódi partneri viszony azt jelenti, hogy mindkét fél értéket ad a másiknak: "nekünk szükségünk bevételre, nekik szükségük van arra, amit mi szállítunk".
Megfelelőségi és szabályozási kihívások
A beszélgetés során külön témaként jelent meg a megfelelőségi elvárások kezelése. Az Allianz szigorú szabályozási környezetben működik, és ezeket az elvárásokat a beszállítói láncban is érvényesítenie kell.
Agárdi Györgyi hangsúlyozza, hogy ezeket a szabályokat nem ők találják ki, hanem törvényi kötelezettségek, amelyeket be kell tartaniuk. Bár ez gyakran feszültséget okozhat, hosszú távon a szállítók érdeke is a megfelelés, ha az adott piacon meg akarnak maradni.
Tresch András megjegyzi, hogy idővel a Quattrosoft is alkalmazkodott, például az ISO 27001 szabvány bevezetésével, ami segített a GDPR-megfelelésben is.
A hatékonyság növekedése
A beszélgetésből kiderül, hogy a digitalizációs projektek jelentős hatékonyságnövekedést hoztak az Allianz-nál. Agárdi Györgyi szerint amikor ő az Allianz-hoz került, a vállalatnak kb. 5000 alkalmazottja volt, most pedig kb. 1000, ami jelentős hatékonyságnövekedést jelez.
Konkrét példaként említi az őszi kampányokat (kötelező gépjármű-biztosítás), ahol korábban rengeteg külső munkaerőt kellett felvenni 3 hónapra.
Agárdi Györgyi nyugdíjba vonulása és tervei
A beszélgetés során kiderül, hogy Agárdi Györgyi hat nap múlva visszavonul, 30 év IT vezetői pálya után. Utódja Szőke Noémi lesz. Györgyi a jövőben visszatér eredeti szakmájához, a tanításhoz, és középiskolában fog digitális kultúrát tanítani Szolnokon.
A beszélgetés végén Tresch András elismerően nyilatkozik Györgyi döntéséről, és bízik a folytatódó együttműködésben az Allianz-szal. Györgyi büszke arra, hogy utódját ő nevelte ki, és arra is, hogy pályafutása során sok IT vezető indult el a keze alól, akik ma a szakmában dolgoznak.
Zárógondolatok
A beszélgetés jól szemlélteti, hogy a hosszútávú üzleti kapcsolatokban a technikai és üzleti szempontok mellett az emberi tényezők is rendkívül fontosak. A kölcsönös tisztelet, a partneri viszony és a folyamatos kommunikáció legalább olyan fontos, mint a minőségi szolgáltatás vagy az innováció.
A résztvevők egyetértenek abban, hogy a sikeres együttműködés kulcsa a közös értékteremtés, ahol mindkét fél nyer a kapcsolatból. Ez a szemlélet segített abban, hogy a Quattrosoft és az Allianz együttműködése 15 éven át fejlődjön és virágozzon, túlélve a piaci változásokat és a technológiai kihívásokat.