Digital Expert 

A digitalizáció a GDPR DOS áfiuma ellen is orvosság

A Quattrosoft  hangsúlyozza, hogy a digitalizáció nem csodagyógyszer, de - ha helyesen alkalmazzák - hatása igen kedvező a vállalat működésére.

Computerworld: A digitalizációnak számos definíciója ismert. Az ön meghatározása hogyan hangzik?

Quattrosoft: Úgy véljük, nagy hiba volna rövidségre törekedve meghatározni egy olyan komplex folyamatot, mint amilyen a digitalizáció. Engedjék meg, hogy mi az üzleti folyamatok dimenziójában írjuk körül, mert mi ebben vagyunk jártasak. Erősen leegyszerűsítve minden üzleti működés három fő elemre épül. Az első a fizikai dolgok kezelése (beérkező nyomtatott levelek, dokumentumok menedzselése, fizikai kiterjedéssel bíró dolgok raktározása stb.), a második a munkafolyamatok és a harmadik az üzleti dokumentumok, tartalmak menedzsmentje. Mi a Quattrosoftos értelmezésünk szerint akkor lesz hatékony a digitalizáció, ha e három elem vagy alrendszer nem szigetszerűen elkülönülve, hanem integráltan, ahogyan mondani szoktuk: eggyé összesimulva működik. Eredménynek tekinthető az egyes rendszerelemek digitalizációja is, de a hatékonynak mondható végeredményt a teljes integráció hozza létre.

  Computerworld: Hogyan fogadják a cégvezetők a hatékony digitalizációt?

Quattrosoft: Az üzleti vezető is felhasználó, ő is élményeket él át. Egyik ügyfelünk, egy nemzetközi pénzügyi vállalat regionális vezetője, így foglalta össze, mit gondolt, amikor megismerte a digitalizáció eredményeként létrejött új rendszer lehetőségeit: "Ezzel visszanyertük a vállalat feletti kontrolt!" Kulcsmondat ez, érdemes kivesézni. A szóban forgó vezető emlékszik azokra a boldog időkre, amikor még nem ilyen tempóban folyt az üzlet, elegendő volt heti jelentésekre építeni fel a következő idők döntéseit. A verseny erősödésével és az üzlet iramának ugrásszerű gyorsulásával a példánkban szereplő vezető nemcsak úgy érezte, hogy elvesztette a vállalat feletti uralmat, de nem merte bevallani, talán magának sem. A digitalizáció az üzlet irányítói számára visszahozta a cégük biztos kontrollálásának élményét azzal, hogy olyan rendszereket alkot, amelyek lehetővé teszik, hogy valós időben is követhessék és menedzselhessék az üzletet.