Digital Expert 

Egy platformon az üzlet és az IT

 

A cégnév alapján az ember azt gondolná, hogy ... a Quattrosoft egy tőről metszett IT-megoldásokat fejlesztő vállalkozás. Megismerkedve mindazzal, amit a Quattrosofttól az ügyfeleik kapnak, erősen leegyszerűsítőnek tűnik az előbbi feltételezés.

Ebben a magyar informatikai vállalatban az üzleti és informatikai szakértelem hazánkban egyedülállónak tűnő ötvözete alakult ki, aminek ügyfelei látják hasznát. Boros Pétert, a Quattrosoft műszaki igazgatóját arról kérdeztük, mi a titka annak, hogy a méretét tekintve nagynak nem mondható vállalkozást igazi nagyvállalatok megbecsült szolgáltatójaként tartják számon. Computerworld: A piac, az ügyfelek igényeinek alapos ismerete nélkül nincs megoldásszállító, amely sikereket érhet el. A Quattrosoft mit tud a célpiacáról?

Boros Péter: Minden ügyfélkapcsolat tárházát kínálja az ismereteknek, s ha figyelmesen meghallgatjuk és meg is halljuk, meg is értjük, amit az ügyfél mond, tudásunk magától értetődően bővül. Szintén fontosnak tartjuk, hogy kutatásokkal is hű képet alkossunk azon vállalatok működéséről, gondjairól és igényeiről, amelyeket szolgálunk, vagy készek vagyunk szolgálni. A közelmúltban két ilyen kutatást is végeztünk, az egyiket a Vezető Informatikusok Szövetségével együttműködve és saját ügyfélkörünket bevonva. Az utóbb említett esetben 27 magyarországi nagyvállalatról nyerhettünk érdekes információkat, e cégeknek több mint a fele 1000 főnél nagyobb létszámmal működik.

CW: Kérdezni tudni kell, legfőképpen azért, hogy a válaszok hasznosíthatók legyenek. Mire voltak kíváncsiak és milyen tapasztalatokkal gazdagodtak e két kutatásból? BP: Minden olyasmi érdekel bennünket, amelyek ismeretében még jobbá tehetjük a megoldásainkat. Érdekes például számunkra az, hogy a mai időkben szinte kötelező vállalati szintű költségcsökkentések feladatát a menedzsment mely tagjai tekintik a magukénak. Érdekel az is, hogy milyen a kapcsolat az üzlet és az IT között, mi a sikeres IT-projektek titka, és hogy mi lehet az oka annak, hogy annyi projektet tartanak sikertelennek manapság.

CW: Megosztana néhány feltárt érdekességet velünk?

BP: Azt találtuk például az egyik kutatásunkban, hogy a költségcsökkentés feladatát és projektjét elsöprő többségben, összesen 80 százalékban vezérigazgatók (CEO-k) és a pénzügyi vezetők (CFO-k) érzik a magukénak. Különösen fontos ez a tény akkor, amikor az informatikai vezetők (CIO-k) szerepét vizsgáljuk a költségcsökkentés folyamatában. Nyilvánvaló, hogy többnyire a CIO-k feladata a végrehajtás, miközben maguk is előállhatnak olyan megoldási javaslatokkal, amelyek hozzájárulhatnak a működési költségek lefaragásához.

CW: Például hogyan?

BP: Például úgy, ha olyan informatikai megoldások bevezetését szorgalmazzák, amelyek hatékonyabbá teszik a működést, és így megtakarításokat eredményeznek. Itt említem meg, hogy az egyik kutatásunkból az derült ki: a vállalatok menedzsmentjei 25-50 százalékos hatékonyságnövelést várnak el egy-egy új megoldás bevezetésétől. Megjegyzem, hogy a Quattrosoft projektjeinek esetében az 50 százalék feletti hatékonyságnövekedés tekinthető az általánosnak.

CW: Minek köszönhető ez a kiugróan magas érték?

BP: Amikor a BürOffice platformunkat létrehoztuk, az volt a célunk, hogy az üzleti folyamatokat és azok informatikai támogatását helyezzük a fókuszba. Nem az elsilósodott szervezeti egységek merev rendszereiből indultunk ki, hanem abból, hogy miként lehetne a folyamatokat minél zökkenőmentesebbé tenni a digitalizáció eszközeivel és megoldásaival. Úgy gondoltuk, hogy az üzlet főtevékenységeit kiszolgáló magrendszerekhez nem szabad hozzányúlnunk, viszont ki kell nyernünk belőlük a folyamatok működéséhez szükséges információkat, adatokat, amelyeket aztán a folyamatokban tevékenykedők számára könnyen elérhetővé teszünk. A BürOffice folyamatosan fejlődik mind informatikai, mind pedig üzleti szempontból, ahogyan újabb és újabb ügyfelek választják a működési hatékonyságuk növelésére.

CW: Ha egy cég növelni kívánja üzletének, működésének hatékonyságát, olyan tanácsadókhoz fordul, akik az üzleti működésben jártasak. És aztán választ olyan informatikai szállítót, amely megépíti vagy átépíti a hatékonyabb működés IT-infrastruktúráját. Úgy tűnik, hogy a Quattrosoft egyszerre, helyesebben egyben kezeli az üzleti és az informatikai feladatokat.

BP: Igen, ez így van. Mi az üzleti igényekből és az üzleti működésből indulunk ki, és olyan informatikai platformmal szolgáljuk a folyamatokat, amely képes a működés kulcsrendszereinek módosítása nélkül növelni a hatékonyságot, mégpedig kicsinek számító költségbefektetéssel.